14 Jul 2009

Gediks!!

Gempak !! Bila Ke Gedikan Mula Menari-nari di ibu jari kaki ku..

CPU aku pon Gediks, baru jek repair dah gediks2 ade virus lak..
Virus pon sama Gediks, yg nak g serang CPU aku ape hal!!


Ni lagi 1, Gediks, kereta aku nii.. dah 1 bulan aku tak g cuci, perghh dah leh buat bedak habuk2 di dlm tubuh kereta ku..



Gediks juga jerawat ku yg mulah tersebar di bawah2 dagu ku..

Duit ku juga dah mula Gediks-Gediks, dalam beg duit tinggal 2 keping duit 50,
cukup ke utk 3 minggu nii..
Duit ku meronta-ronta untuk mengadu yg beliau sudah lali hidup berdua..
meronta2 minta pasangan sebanyan 10 keping 50 not.,

Gedik la otak ini utk berfikir, Duit ku habis di mamah org kedai komputer sbb CPU aku gedik2 utk di rawat dan di berikan tulang2 baru..
selamat otak CPU mampu berfikir,

bulan ni sahaja aku dah TABUR duit2 ku ke tangan org lain sebnyak RM2000
ape yg aku kerja semua dh di beri ..

tampa segan silu aku melontarkan kata-kata pada hubby ku..
" hubby , syg nak duit rm50, duit syg tinggal skit nii.." dgn lagak yg tampa segan,
hubby ku mula buka bag duit beliau lalu menghulurkn not 50,
aku gumbira huyei2.. hehee aku ade duit lagi tp best gak dpt duit lebih nii...
minggu depan minta lagi..


kereta ku pula menanti utk di service, aku mula rasa gusar sbb poket ku tak cukup utk membayar duit service, lalu aku berbisik pada hubby " hubby bulan ni service kereta syg ye, hubby bayar lah duit minyak itam + oil filter ye kat Arip a.k.a boss , nak hubby yg service kereta nii org lain buat tak best.." lalu beliau membalas bisikan aku.. " ye syg, boleh.." huyey huyey...huyey... jimat2..

Gedik2 pula hati ini gumbira dgn berita itu, dan ade kala gedik2 dgn bisik2 ati kecil katanya " mana duit ku .."


arghhh ke gedikan yg menyebarkan ia pada tubuh, tidak dapat di rawat, bagai virus2 yg kejam..
lalu utk menenangkan aku hanya mendengar lagu2 berdendang menyanyi riang...


Biarlah aku berjalan dgn GEDIK's ape aku pedulik, semut2 pon ketakutan bila mata ku terkelip2 manja padanya..
"aggrhhh tidakkkkkkkkkkk" kata semut... "aku sudah jatuh hati mada senyuman mu itu.." kata semut lagi...

hati ini berbisik " bilakah ia akan muncul dlm sebenar..gediks ku oh gediks ku.."

2 ulasan:

zealvia berkata...

aku paham kegedikan ko tu..tp yg aku tak faham..mana duit gaji ko!!!!!!!!!!!

fia.COMEy berkata...

huhuhu..
duit gaji ku abis aku bayar bill ,
giler la.. gaji rm3000 pon leh sengkek cam nii..

mana duit aku lagi?

lagi 1, duit aku ade lagi kat ex bos lama.. dia tak hulur pon..

biarlah dia mkn duit2 haram itu..

biar lah ko tak paham, yg penting aku pon tak berape paham..ahahaha

dugaan bulan ni ialah duit!!