11 Dis 2008

BULAN DUGAAN..

Bulan nii DECEMBER

DUGAAN demi DUGAAN aku harunginye,
dari DUGAAN abg aku , tempias lak kat aku..
tp DUGAAN abg aku lagi BESAR
sampai aku lak jd PAKAR MOTIVASI utk abg aku..
akhirnya, sedikit demi sedikit masalah d selesaikan,
tp DUGAAN tuh kene harunginya,
semua ni ade HIKMAH, tp tak tau ape, harap ia berita yg GEMBIRA seperti,
ketabahan , kesabaran & ketenangan semasa menghadapai DUGAAN..

DUGAAN aku pasal gaji, tp Alhamdulillah HIKMAH gaji baru dapat Hari ini..lewat kan..
upernye..ade HIKMAH yg ada, aku cuti seminggu Hari Raya Korban, aku dpt Bonus Investmt kat UNIT TRUST,

HARI RAYA KORBAN tahun nii.. penuh makna, berkorban sampai aku rase DUGAAN yg dtg adalah 1 ketenangan...
sbb kawan aku YANIE bg aku semangat semasa JOGING bersama,
walaupun BUKU MOTIVASI adalah teman aku,
tp kita perlukan seseorg TEMAN yg hidup utk kita rasa BERSEMANGAT walaupun
JIWE time tuh GUNDAH GULANA..

ABANG aku pon, wlaupun dia ade MASALAH tp dia masih mampu,
buat aku KETAWA & bg aku SEMANGAT yg tak semua org leh bg
hanye dgn kata2 SEMANGAT lah,
aku yg dulu di kenali dgn seorg yg HANGIN, tak tentu pasal
skang aku jd seorg yg COOL je..

sampai ade seseorg buat aku HANGIN pon aku lek je,
bg kata2 setenang tenang diri aku skang nii..

ape pon RAYE KORBAN ni aku nye family tak wat korban sbb thn lepas ayah aku dh buat..
InsyaAllah klau ade rezeki lebih Tahun depan, nak wat gak la KORBAN, or kalau ade Rezeki awal bleh buat k-kah

YG PASTI, semalam aku g TIMES SQUARE jln2 window shopin je..
sbb duit GAJI tak kuar agi,
tgk baju2 , kasut2 semua ade SALES, baju cantik2 pon leh dapat
dlm RM 10 je..

tp masa tuh duit dlm BAG aku nii ade RM 40 je..
perbelanjan makan , minum & minyak aku d tanggung sepenuh nye oleh
ABANG aku ..

HARI ini aku cuti, so aku nak selesaikan bayo , kereta, insurans, Investment UNIT TRUST, TM & CELCOM

hermmm tolak tambah tolak ,... baki tinggal la.. SEKIAN...
so aku kene la cari keje 4time utk menampung skit lagi ,
sbb aku nye road tax mati UJUNG bulan 3
so ape lagi kene la keje keras sbb nak idupkan dlm awal BULAN 3,

KERETA BARU nii bagai mesti pembayaran tinggi skit,,
semalam aku letak sesuatu kat kereta aku,
klau nak START enjin kereta je, aku kene bawa kad,
kad tuh la utk open LOG ENJIN aku nye kereta,,

ye la.. nak jaga keselamatan kereta,
aku nii kan kuat jln....
klau sape2 nak pinjam kereta aku, kene ade kad or MANUAL pin kod.

kereta aku ni dh mcm ape ye, nak on enjin pon kene ade KOD & CARD..


hehehee so yg leh guna AKU & ABG aku je.. sbb dia la akan buat KOD n nyurukkan benda tuh ke tempat yg org tak tau,...

mcm ni skang aku kene ati2 jaga BAG DUIT aku nii
& jaga ape2 je nak wat kene hati2..

ok lah.. dh pkl 10.30 am, aku nak grak g jumpe member lama & ex-boss mana tau ade job 4time kat opiz dia ke, leh la aku wat..

p/s :- HARUNGI DUGAAN yg dtg penuh dgn kesabaran & tenang , memang akan dpt hasil HIKMAH yg GEMBIRA " InsyaAllah "




2 ulasan:

Yaniez berkata...

Apa yanie cakap ari tu ek... huhu
Rasa cam borak2 kosong jek... :D

Apapun.. harap ko ngan abg ko termasuk yanie dpt harungi dugaan yg dtg ni... sama2 la kita memberikan semangat sesama kita utk mengharungi... :)

zealvia berkata...

oi..aku lapo..mekased nasik lemak pagi tadi...!!!!!!!!!!!!!!!!