2 Dis 2008

BULAN t'SENYUM


BULAN MEMANG INDAH , DARI JAUH MELIHAT TAK PENAH JEMU...

ni la gambar bulan yg aku amik dr blog2 org lain sbb aku tak de camera canggeh..








ni time malam pkl 9pm mcm tuh... langit mcm senyum pada BUMI & MAHKLUK bumi,daN seakan mengelip mata kan.. klau pandang lama2 mcm tau la aku tengah hepi skang, mcm lg hepi sgt2.. entah la.. bila tgk cam nak nages GEMBIRA je.. mcm nak amik gambo tepi bulan tuh je.. :D
tp Allah gak tau, ade gak time ni org tengah sedey sbb kehilangan or macam2 la...
so klau korang nak cari ketenangan tengok langit yg sunyi hanye ada bulan & bintang , cukup tenang dr menages..







ni gambaran dekat











ni time senja...









Malam td tgh ngantok sgt,lepas solat Isyak aku tetido,pkl 9 aku di kejutkan ngan ketukan pintu ank buah aku, dia ckp cam nii " cik bgn ade BULAN SENYUM cepat tengok kat belakang, tak pon g naik tingkat atas " aku dgr mcm ni " cik bangun ade ULAR SENYUM kat belakang" mau aku tak terkejut nak g tengok ade ular senyum ajaib , aku ngan akak aku yg kepenatan balik keje tetido lepas Isyak, terus bangun dan siap aku nak amik henset aku nak rakam la konon, tp upernye BULAN bukan ULAR, mamai nye pasal la kan..huhuhu tp aku ni tak abis2 ngan ULAR lak,, sbb belakang umah aku belukar, memang la ada ULAR, KATAK , BIAWAK.& siput... :p biasalah umah kg. tp kat bandar nii macam2 ade...







yg ni info dr blog http://abunusaircty.blogspot.com/2008/12/subhaanallah-allah-maha-berkuasa.html









""Bulan bersama-sama dengan Mustytari dan Kejora berhimpun di dalam kawasan yang sama dan membentuk sebuah segitiga!Bayangkan, walaupun ketiga-tiga objek ini dilihat seolah-olah hampir antara satu sama lain, tetapi dari segi hakikatnya tidak.Cahaya dari Bulan mengambil masa 1.3 saat untuk sampai ke mata kita. Cahaya dari Kejora (objek sebelah kiri), mengambil masa lebih kurang 8 minit untuk sampai. Manakala Musytari yang dilihat itu ialah keadaannya 48 minit terdahulu!
Menarik tak. Seakan objek orang yang sedang tersenyum. Fenomena ini berlaku pada 1hb Disember 2008 selepas Maghrib.""




SubhanAllah…- ALLAH MAHA BERKUASA

rupanya itu 1 fenomena…

ku lihat bintang seperti mataaku lihat bulan sabit seperti senyuman…
akhirnya…
ku lihat langit seperti senyum pada aku…

tuhan mahu manusia yg sedey2 melihat langit…dan seakan-akan memberitahu…



“orang2 yang cdehy, kamu x keseorangan.. kami d sini menamanimu”

keindahan di bulan baru.. di 3 zulhijjah…

senyuman ikhlas dr langit..

bulan tersenyum, cantik sangat..siapa yang melihatnya mampu tersenyum kembali..tuhan, inikah caramu menunjukkan keagunganmu?aku bersyukur, kerna terpilih melihat keagungan itu…
kamu tahu apa itu?

Triple conjunction Bulan-Jupiter dan Venus menghias indah di Langit Barat
1 december 2008(3 Dzul Hijjah 1429 H, Planet Venus dan Planet Jupiter).







~~ Ini lah , nama nye BULAN , wlaupon BULAN nampak dr DEKAT tak cantik menggerutu, tp BULAN amt setia pada bumi,


BULAN lah buat aku slalu tersenyum d kala aku sedey,


aku ske tengok BULAN , sape kenal aku maka dia tau aku memang ske TENGOK BULAN d malam hari, ia BERSINAR memberi aku semangat utk terus HIDUP wlaupon dlm kesedihan..



sbb aku tahu Allah kat atas tuh tgk aku, dan BULAN la menemani malam2 yg ketika aku sedih, sunyi , sepi & rindu pd org yg aku syg.



seperti tajuk dlm buku " RAHMAT DISEBALIK DUGAAN"


~~Mencontohi org2 yg bergembira pd waktu menerima musibah.

**** BETAPA BESARNYA PAHALA BAGI ORANG YANG TABAH DALAM MENERIMA CUBAAN DARi ALLAH.


" Iaitu orang2 yg apabila ditimpa musibah mereka mengucapkan ; Sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kpd Nyalah kami kembali. Mereka itulah yg mendapat keberkatan yg sempurna dan rahmat dr Tuhannya, dan mereka itulah org2 yg mendapat petunjuk."

***(Al-Baqarah:ayat 156 - 157 )



MAKA HARUSKAH AKU MERASA SEDIH KERANA HAL HAL DUNIA.???


itu lah sesuatu yg aku bz td aku cari bulan tuh utk semua kawan2 aku dpt tgk ...

tp aku dh lama tak tgk BULAN PURNAMA, sbb aku slalu balik umah je memerap kat umah tido..


tp aku tak lupa pada bulan , klau bulan ISLAM jatuh bulan 14 -16 je aku kuar umah jap g tgk BULAN PURNAMA, sbb umah aku nii persekitaran x sebok dgn kereta, kawasan pedalaman, lagi2 aku ske tgk bila bulan tuh betul2 ade kat belakang pokok KELAPA, nan sebatang, ngan POKOK pisang ...tp kat pokok pisang tuh seram skit, terasa mcm ade org tengok aku je..lagi2 klau mlm takut ular masuk umah ikut pintu belakang,,

so aku ske tengok kat aku parking kereta aku dok sandar kat kereta sambil tengok bulan, sampai la bapak aku ckp, masuk dlm, dok luar sensowang tuh wat pe, huhuuhuuu nak wat cam ne dh minat ngan BULAN... tp aku nak tunjuk BULAN PURNAMA yg cantik nii...


















aku buat yg terbaik je nii..


huhuhu utk tontonan umum, yg baik2 je kita tunjuk pd kawan2 tak pe kan copy paste je hehehe nak tgk kawan2 pon gembira...


akhir kata " THANK YOU "







Tiada ulasan: